14/12 - 2010: Folk som tar det här med bloggar seriöst...

Asså, jag förstår inte hur folk kan tycka det är intressant vad nån random 19-åring från Falun eller liknande hålor har på sig just idag? Eller vad dessa människor tycker om Idol-omröstningen? Det sjukaste jag varit med om var när jag satt på nån förfest ute i Stockholms södra förorter och en brud ropar till sina två polare "kom nu tjejer, så ska vi live-blogga!" samtidigt som hon plockade upp sin kamera och började hålla den i den klassiska "jag-ska-fota-mig-själv-så-mina-armar-syns"-posen. Hennes två polare blev helt till sig av idén om livebloggen och började fnittra kopiöst samtidigt som de började toppa upp vinglasen så alla skulle fatta hur glammiga dom var. Det sjukaste av allt var att tre-fyra veckor senare så ser jag bruden med kameran på TV, då visade det sig att hennes jävla blogg hade tusentals läsare! Vad hon hette har jag dessvärre glömt bort...
-
Men alltså VAD ÄR GREJJEN? Hur fan kan folk bry sig om att nån jävla brud hänger ute i Enskededalen och dricker vitt vin och lyssnar på Swedish house mafias senaste (dom ska för övrigt få känna sågen one of these days!)? Hur fan kan folk tycka att detta är intressant? Varför står Blondinbella i TV och "erkänner" att hon är en förebild för unga, svenska tjejer? Nej, Blondinbella är bara en bortskämd snorunge med på tok för mycket stålar och på tok för mycket fritid! Ska unga, svenska tjejer ha en förebild så kan det väl iallafall vara nån kvinna som faktiskt gör något vettigt istället? Inte för att jag själv kan komma på vem det skulle kunna vara, men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0