16/12 - 2010: Dogge jävla Doggelito...

Asså, hur fan kan man skapa sig ett namn som "mannen som tog hiphopen till Sverige" när man är så jävla asdålig på att rappa? För det första så har han världens sämsta flow, men inte nog med det: Karlns "texter" är helt jävla SMOCKFULLA av så asdåliga nödrim så man tror att det är en jävla sjuåring som skrivit dom. Eller vad säger ni om:
(Texten är från Dogges fantastiska julhit "bling bling jul")
Mitt namn är Dogge
och jag kickar i fronten!
Jag skriver min önskelista till Tomten!
Hoppas de som står går att få,
för jag har varit snäll och ätit min gröt i år!
-
ASSÅ VAFAN? Detta är alltså en text från en snubbe som byggt hela sin jävla karriär på att vara en latinogangster från Alby! Latin Kings skulle ju ställa sig upp mot patriarkatet med megafoner och skrika, vafan var det som gick snett? Att dom hade med Dogge i gruppen redan från början är ju bara pinsamt men hans före detta kollegor måste ju gråta sig till sömns varje natt för att deras före detta frontman nu går och är med i melodifestivalen, reklamer för elgiganter och andra allehanda mediehora-aktiviteter!
-
Det är en sak om man gör musik som låter som "vuxenmusik" men som riktar sig till barn medvetet, typ Markoolio, det är en HELT annan sak att vara så jävla efterbliven att man gör sån musik som Dogge (eller den här jävla Sean Banan med för den delen) håller på med! Det kan fan inte vara en vuxen människa med rätt antal kromosomer som faktiskt tycker detta är bra! Så om Dogge bara kunde vara så god och stanna i Alby för resten av sina dagar och ge fullkomligt blanka fan i att synas så kan ingen vara gladare än jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0