17/12 - 2010: Hoffmaestro...

Har du extrema komplex av att vilja vara en skön glidare? Handlar du dina kläder på Jack & Jones? Försöker du hänga på Södermalm för att desperat försöka vara en bohem? Har du ingen egen smak för musik?
-
Om svaret är "Ja" på dessa frågor så gillar du antagligen Hoffmaestro! Detta totala jävla nonsensband har dykt upp de senaste åren och gjort sig skitstora på musik som är helt vidrigt barnsligt trallvänlig och att satsa på att ha ett stuk som är som hämtat ur "Bohem för dummies"! För mig smakar det lite salt om ett band som har en image att vara lite underground och balla går och gör en jävla hyllningslåt till Zlatan Ibrahimovic, inte för att på något sätt ta hedern från den gode juggen från Rosengård men det är ju så sjukt mainstream att vara en "Zlatanista" så man vill lägga sig ner och spy!
-
Hoffmaestro (som för övrigt är typ det töntigaste namnet man kan komma på) släppte tidigare i år skivan "Skank-a-tronic Punkadelica" (okej, namnet Hoffmaestro låter hur ballt som helst i jämförelse med denna titel). Jag kände att om jag nu skulle kunna såga skiten ur skivan, så var jag tyvärr illa tvungen att lyssna igenom skiten först (man kan ju inte komma med massa dubbelmoral). Nog för att plattan SÖG, alltså: Den var fullkomligt vedervärdig! Men det som skrämde mig mest var när man lyssnade igenom skiten så hör man att dom har "inspirerats" (läs: SNOTT) av musikstilar som jag egentligen gillar (exempelvis: ska, hiphop, reggea, blues, soul med mera). Det borde betyda att jag egentligen gillar musiken, eller hur? FEL! Det som dom här vidriga människor har gjort är att dom har stoppat ner alla tänkbara musikstilar i en mixer och hackat sönder det till småslamsor! Det som kom ut ur mixern var mer en blandning av mögelost, skosulor och fiskleverolja än den makalösa milkshake som dessa fjantar försökte koka ihop...

Kommentarer
Postat av: Tommy

Älskar dig!!!!

2010-12-17 @ 12:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0