19/12 - 2010: Sveriges järnvägar...

Det snöar tydligen ibland i Sverige, ibland blir det rätt varmt också. Det vore jävligt sjysst om någon på SJ kunde bli uppmärksammad på detta! Jag menar, förra vintern var totalt kaos! Det tog över tre jävla dygn för vissa resenärer att resa en sträcka som i vanliga fall inte skulle ta mer än dryga åtta timmar. SJ skyller på vädret. Sen kommer sommaren, då tänker man: "Fan va skönt, då kanske tågen kan rulla på som dom ska!". Nejdå, ty när det är för varmt så kan tågfanskapen tydligen inte heller gå som planerat! Nåväl, sommaren passerar och det blir vinter igen. Då tänker man "Jaja, SJ har kanske lärt sig av förra året och planerat lite bättre den här gången!". Men NEJDÅ! Det gick fanimej inte heller!
-
Känns som att vi har haft järnvägen i Sverige i dryga seklet nu. Känns också som att järnvägen har funnits sen i början av 1800-talet. Känns därför som att ingenjörerna nu borde ha utvecklat systemet så det täcker extrema väderförhållanden, men inte fan har dom lyckats tänka så långt ännu! Dessutom har SJ tänkt ut ett svinbra system där de själva äger vagnarna och banverket äger spåren, på så sätt kan de skylla på varandra varenda jävla gång skiten inte funkar! Nu är jag inte någon mastermind i marknadsföring men jag tror det kan gå bättre om ni BER OM URSÄKT TILL ERA JÄVLA KUNDER ERA SATANS PATRASK!
-
Asså, varför måste vi VARENDA JÄVLA ÅR påminna dessa puckon om att det faktiskt snöar i Sverige? Ska det vara dubbelt så dyrt som flyget så kan dom väl iallafall se till såatt skiten funkar? Det är fanimej det minst man kan begära!
-
Jag åker för övrigt aldrig tåg själv, och jag tycker dessutom att dom som står och grinar i aftonbladet när deras tåg är sena är en skock astöntiga svennar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0